قالب پرشین بلاگ


عفت فاطمي
حجاب حامل احترام به زن است
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 

ایام می آید تا به شما مبارک شود

:
 

زمستان هم همراه با زیبایی های خود و همراه با نعمت های الهی کوله بار خود را برچید و جای خود را به عروس طبیعت ... بهار ... بخشید

تولدی دیگر

نوروزی دیگر

تحولی دیگر

سفره ای از نیاکان به ارث مانده که با شروع فصل نو ، برکت ، خوشبختی ، مهربانی ، گذشت و صداقت مجددا گشوده می شود و برگی سپید از عمرمان را ورق میزند

باز کنار سفره های هفت سین می نشینیم و برای خوب بودن از پیش و شکر از خوبی های گذشته دست شکر بر آستان پروردگار بلند می کنیم تا از دامان او و مقبولان درگاهش نعمت ، برکت و موفقیت به سویمان سرازیر شود

بیایید کدورت ها را پاک و دل هایمان را از آب زلال و شفاف برف های زمستانی شست و شو دهیم

ای کاش آنها که سالیان سال در کنارمان ، سال ها را نو می کردند و امسال جایشان خالیست ، بودند ، اما چه چاره که تقدیر چنین رقم خورده ... جای دوستان و سفیران آسایش و امنیت مان خالیست ... از همینجا بر تربت پاکشان ، بوسه میزنم و باز هم سال نو را به دوستان عزیزم تبریک می گویم

و این دو بیت را هم به شما عزیزان تقدیم می کنم
سر سبزترین بهار تقدیم تو باد
                                            آوای خوش هزار تقدیم تو باد
گویند لحظه ایست روییدن عشق
                                           آن لحظه هزار بار تقدیم تو باد

[ چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1387 ] [ 8:37 ] [ مريم ]
 

اگر كسى با دشمن بيرونى مى‏جنگد بايد از آهن وآتش استفاده كند، ولى اگر بادشمن درونى مى‏جنگد بايد از «آه‏» استفاده كند نه از «آهن‏». در مبارزه يا هوى وهوس بايد از «آه‏» استفاده كرد، زيرا در آن جا از آهن كارى ساخته نيست. انسانى كه باهوس بجنگد، بلكه آن كس كه در كنار نيايش ودعا وراز ونياز به سر مى‏برد، در مقابل هوس مسلح است. در دعاى كميل مى‏فرمايد: «و سلاحه البكاء» يعنى در جنگ بادشمن درونى ودر جبهه جهاد اكبر، اسلحه انسان، آه است نه آهن، گريه است نه شمشير، واسلحه تيز وكارآمد جهاد اكبر، تهذيب نفس وناله است واين اسلحه را زنها بيشتر از مردها دارند. خداى سبحان در راه تهذيب نفس، زنها را مسلح‏تر از مردها آفريده است، چون ناله و لابه، هنر هر كسى نيست، چه بسا افرادى كه در مجالس سوگ سالار شهيدان حسين بن على صلوات الله وسلامه عليه مى‏نشينند اما آن هنر ودرك را ندارند كه اشك بريزند، بر فرض هم كه درك داشته باشند، نرمش دل در آنها نيست، چه اين كه تحصيل نرمش دل، كار هر كسى نيست وفضيلتى نيست كه نصيب هر كسى بشود. بنابراين، سرمايه جهاد اكبر، گريه است. در دعاى ابو حمزه ثمالى كه از مبسوطترين دعاهاى ماه مبارك رمضان است، امام سجاد عليه السلام به ذات اقدس اله عرض مى‏كند: مرا كمك كن تا سلاح را فراهم كنم، مرا در گريه اعانت كن. «و اعني بالبكاء على نفسي‏» ويارى كن مرا در گريه براى خودم. معين من باش كه من بهتر بفهمم وبهتر بنالم، كمك كن كه اگر اشكم تمام شد دوباره اشك بجوشد. اگر زن در بخش‏هاى مختلف كارهاى اجرايى يا مسائل جبهه وجهاد وبخش‏هاى نظامى حضور نداشت، دليل آن نمى‏شود كه در تقرب الى الله سهمش كمتر از مرد باشد. خدا اسلحه جهاد اكبر را به زنها بيش از مردها داده، منتها اين را بايد به جا مصرف بكنند. كسى كه شمشيرى در دست دارد وآن را به سنگ مى‏زند به كارى بيهوده روى آورده است، كسى هم كه براى دنيا گريه مى‏كند، گرچه رقيق القلب واهل ناله ولابه است، اما بى‏جا مى‏نالد. تعليمات دين براى آن است كه انسان اين سلاح را به جا بكار ببرد، به مردها مى‏گويد اسلحه فراهم بكن واسلحه را به جا به كار ببر، وبه زنها مى‏گويد اسلحه را خدا به شما داده است منتها به جا به كار ببريد، مرد بايد دو زحمت‏بكشد وزن يك زحمت، مثل يك كشورى كه در جنگ مسلح نيست وبه او مى‏گويند خودكفا شو واسلحه فراهم كن، بعد هم به جا ومناسب به كار ببر، اما به كشورهايى كه در توليد سلاح به خودكفايى رسيده‏اند نمى‏گويند مسلح شو، بلكه مى‏گويند سلاح دارى ولى به جا بكار ببند. گريه سلاح انسان است، واين سلاح را ذات اقدس اله به زنها بيش از مردها داده وبه آنان گفته است كه اين سلاح را به جا بكار ببريد. اين درست است كه جمال براى زنان سرمايه است وبايد، هم به جا مصرف كنند وهم زكات آن كه عفاف است: «زكاة الجمال العفاف‏» مراعات كنند، ليكن جمال حقيقى آنان همان انجذاب به سوى جمال مطلق است وبايد در تحصيل آن دقت كنند. ذات اقدس اله سرمايه رقت قلب واحساس را براى آن نداده تا انسان در اثر چشم وهم‏چشمى براى مظاهر دنيا ولباس وزيور گريه كند.

 کتاب زن در آیینه جلال وجمال 

[ دوشنبه بیست و ششم اسفند 1387 ] [ 9:51 ] [ مريم ]

پاکدامنی

از نجابت گل درون غنچه پنهان می شود 

صاحب شرم وحیا دارای ایمان می شمد

در گلستان وجود آدمی کی خار وخس

                                 زیور ارزنده ای در باغ رضوان می شود

                                  ای زن آزاده ی ایرانی  ای مهد شرف

                                 خواهرم پوشیدگی مصداق خوبان می شود

راه پویای والای فاطمه دخت نبی

در حریم ومحفل پاکیزه مهمان می شود

دخترم انسان اگر پوشیده باشد نیست عیب

                                    آسمان چون چادری بر ماه تابان می شود

                                    گل نقاب از چهره بگشاید به روی آفتاب

                                    در بر نامحرم شب کی نمایان می شود

بعد از این دست من ودامان پاک فاطمه

جامه از پاکیزگی مقبول جان می شود

                               بار الها خرفه ی آلوده ای دارد « خموش »

                                گر نبخشایی ورای رسوای دوران می شود

فریدون گمار

[ دوشنبه بیست و ششم اسفند 1387 ] [ 9:16 ] [ مريم ]
 
 

حجاب زن ، مايه مباهات او و سند شخصيت انساني وي است ، نه وسيله عقب ماندن او در اجتماع . حجاب ، حريم مقدس و قلعه آرامش زن است . اصولاً هر چيز با ارزش را پنهان مي کنند تا از دستبرد نا اهلان مصون باشد . حجاب زن نيز به منظور حفظ ارزش وجودي او است تا حقيقت وجودي اش را تهديد نکنند و آن را به فساد و تباهي نکشانند .
 «باحجابي» يعني به نمايش گذاشتن شخصيت واقعي زن و محدود کردن جسم و آزاد گذاشتن روح و عقل ، و «بي حجابي» يعني پنهان شدن حقيقت زن در پوشش جاذبه هاي جنسي .  فرد بد حجاب ، ميکروب جامعه است که بر روح و افکار افراد رسوخ و آن را مشوش مي کند. حجاب به عنوان سرمايه اي عظيم براي زن اين نقش مهم را ايفا مي کند ، پردة سياهي بر چشم هوس بازان کشيده و به او اجازه مي دهد سرمايه هاي وجود خويش را در کانون گرم خانواده متمرکز کرده و با عزمي استوار و خلل نا پذير اولين هستة اجتماعي را پي ريزي کند .اگر خداوند متعال حجاب را بر زن واجب کرد ، به اين دليل است که زن موجودي زينتي و ظريف است و بايد محترم و ارزش مند باقي بماند ، نه اين که فقط وسيله اي باشد براي دفع شهوت مرد.
 
اگر گلي خوش بو و زيبا در معرض ره گذران قرار گيرد آن را چيده و گل برگ هايش را پرپر کرده روي زمين مي ريزند .
اگر انسان گوهري گران بها داشته باشد و بداند خريداران زيادي دارد که هر کدام در فکر تصاحب و بهره جويي از آن هستند ، آيا آن را زير پا مي اندازد يا اين که تحت شرايطي از آن حفاظت مي کند ؟
مرواريد اگر درون صدف نباشد ، هيچ گاه نمي تواند در زير آب از خطرات مصون باشد . دختران همانند مرواريدند که نياز به صدف و محافظي دارند تا آنان را در امان نگه دارد و کدام صدف زيبا تر از صدف حجاب ! کدام حفاظ مطمئن تر از از صدف نجابت و حيا ! آري ، حجاب بهترين وسيله براي حفظ امنيت دختران و زنان و بهترين پوشش براي جلوگيري از مزاحمت ها و خطرات است . پس حجاب نه مانع آزادي که خود ماية آزادي و رشد و تعالي انسان است .

 
 
شهيد مرتضي مطهري در اين زمينه مي فرمايد:
«وقتي زن پوشيده و سنگين از خانه بيرون رود و جانب عفاف و پاک دامني را رعايت کند ، افراد فاسد و مزاحم جرأت نمي کنند معترض آن ها شوند . » بنا براين مسلمان بايد آن چنان در ميان مردم رفت و آمد کند که علائم عفاف و وقار و سنگيني و پاکي از او هويدا باشد و با اين صفت شناخته شود تا بيمار دلان از آن ها مأيوس گردند .
در ادامه استاد شهيد مي فرمايد:
«کشانيدن تمتعات جنسي از محيط خانه به اجتماع ، نيروي کار و فعاليت اجتماع را ضعيف مي کند . برعکس آن چه که مخالفين حجاب خرده گيري کرده اند و گفته اند: حجاب موجب فلج کردن نيروي نيمي از افراد اجتماع است ؛ بي حجابي و ترويج روابط آزاد جنسي ، موجب فلج کردن تمامي نيروي اجتماع است . » حجاب و عفاف براي دختران و زنان جوان ، حتي غير مسلمان ، به مثابة يک مانع ظاهري و سلاح مؤثر رعايت حجاب حتي قبل از ظهور اسلام در ميان قبايل ، طوايف و اديان مختلف مورد توجه بوده است . در پايان سخني را از زبان مهاتما گاندي نقل مي کنم: « اگر من زن بودم ، عليه دعوي مرد ، داير بر اين که زن به دنيا آمد تا بازيچه اي براي او باشد ، سخت عصيان مي کردم . اي زنان ! اگر آرايش کردن شما تنها به خاطر جلب شهوت مردها است ، از اين کار خودداري کنيد و زير بار چنين ننگي نرويد .
 

[ شنبه بیست و چهارم اسفند 1387 ] [ 8:53 ] [ مريم ]

                        مثل صدف                                          

                                                         بهاربيست                   www.zibasazi.bahar-20.comبهاربيست                   www.zibasazi.bahar-20.comبهاربيست                   www.zibasazi.bahar-20.com

در کنار ساحلم

ساحلی امن وقشنگ

مینشینم مدتی

برلب یک تخته سنگ

بادهای ساحلی

                                                    پرهیا هو می وزند

                                                      موج ها آرام ونرم

                                                         روی ساحل می خزند

                                                           موج صاف وساده است

                                                          موج پاک وروشن است

اوتیمم میکند

روی شنها با دودست

گوش ماههی های خیس

یک به یک کف می زنند

ماسه ها خنده رو

با صدف دف می زنند

                                                       در همین حال وهوا

                                                     دیدم از شادی پرم

                                                       ناگهان دیدم که موج

                                                    بوسه زد بر چادرم

  جادرم مثل صدف

دور من پیچیده است

چون که مروارید را

در وجودم دیده است

 بهاربيست                   www.zibasazi.bahar-20.comبهاربيست                   www.zibasazi.bahar-20.comبهاربيست                   www.zibasazi.bahar-20.com

سید مهدی موسوی

 

[ چهارشنبه بیست و یکم اسفند 1387 ] [ 8:27 ] [ مريم ]

 

حجاب در گفتار

 

AacheyDostAacheyDostAacheyDost                  AacheyDostAacheyDostAacheyDost

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32) پس زنها نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار هوا و هوس است به طمع افتد. گستره فعالیت های زنان درجامعه کنونی، اهمیت بحث دراین موضوع را روشن می کندواحکامی که ما از منابع اسلامی دراین باره به دست می آوریم، همه وهمه بیانگر توجه دقیق وموشکافانه اسلام نسبت به سلامت جامعه وفرد می باشد، قران به انسان دستورداده که به گونه ای هوس انگیز سخن نگوئید که بیماردلان درشما طمع کنند، « فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض وقلن قولاً معروفا»(وسایل الشیعه،ج7،ص154) جمله « فلا تخضعن بالقول » اشاره به کیفیت سخن گفتن دارد، یعنی به هنگام سخن گفتن جدی، خشک وبطور معمولی سخن بگوئید.جمله « قلن قولا ًمعروفا » اشاره به محتوای سخن گفتن دارد، یعنی باید به صورت شایسته که مورد رضای خدای متعال وپیامبر (صلی الله علیه واله) وتوام با حق وعدالت است، سخن گفت، البته (قول معروف) معنی وسیعی دارد وهرگونه گفتار باطل وبیهوده وگناه آلودومخالف حق را نفی می کند. بنابراین ازنظر قران هرگونه ناز وغمزه درکلام، با ادا واطوار سخن گفتن، تغییر صدا که افراد شهوتران را به فکر گناه می افکند وهر گونه سخن باطل وغیرحقی مردود است.[1]

         AacheyDostAacheyDostAacheyDost                   AacheyDostAacheyDostAacheyDost

30- مجمع البیان، ج2،ص412

[ دوشنبه نوزدهم اسفند 1387 ] [ 10:34 ] [ مريم ]

                                                                                        دخترم شرمهاي كوچك

                                                        **************

                                                            دخترم شرمهاي كوچك

شعرهاي بزرگ

عاشقي ميكني توي عباي آسماني ات

فخر اجدادي ات را

در تاروپود لچكت گل زده اي

      **************

 

بوي بهشت

از درز بالا پوشت

آكنده مي كند

                                                            شهر را

                                                گلبوته هاي روسريت را پاس مي نهم

                                                 كه زن بودن را

                                              در كوچه هاي وطن پرچمي مي كند

كه شهيدان چشم به راهند

ميراث باستاني ام را پيراهن كن

تا همه دختران دنيا

                                                           شرم را

                                                      پيراهن به تن كنند

آسيه حيدري

[ سه شنبه سیزدهم اسفند 1387 ] [ 8:18 ] [ مريم ]

حجاب رفتاری

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‎ای راه نروند که با نشان دادن زینت‎های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ(نور؛31) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده می‎شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است. بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد؛ واضح است که فعالیت های اجتماعی زنان وحضور آنان درعرصه های مختلف، زمینه تعادل وارتباط بین زن ومرد را بیشتر کرده است . درپرتو حضور اجتماعی، بسیاری از


ادامه مطلب
[ شنبه دهم اسفند 1387 ] [ 13:16 ] [ مريم ]

   نجابت 

        ذهنش از فاجعه سرشار

تو گوشش صدای بوقه

همه چی واسش غریبه                  

همه چی واسش دروغه

                                                                  مثل یه سایه ی لرزان

                                                                 بی پناه وتکیه گاهه

                                                                  را میفته شب تاریک

                                                                         پرتردید  پر آهه

با بهار فاصله داره

از گل وستاره دوره

خونش از جنس گناهه                   

رو بومش یه جغد کوره

                                                        واسه چند تا تیکه کاغذ

                                                                  شب وروز مثل اسیره

                                                                   روزی صدبار توجهنم

                                                                     زنده میشه ومیمیره

 روسری شو داده بالا

تو چشاش پر از فریبه

اما توی ته قلبش                

حسرت زنی نجیبه

کامران شرفشاهی

[ یکشنبه چهارم اسفند 1387 ] [ 11:10 ] [ مريم ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

اين وبلاگ براساس تحقيق پيرامون حجاب و عفاف در زنان و مردان تدوين گرديده تا اثرات مثبت يا منفي آن را در جامعه وخانواده با کمک دوستان مشخص نماييم
موضوعات وب
امکانات وب

.